tisdag 7 april 2015

HÅRIGT!

Idag har jag varit sjukskriven. Första gången på ett år faktiskt! Jag har varit hurja frisk. Jag fick migrän igår på kvällen och det fortsatte i morse så jag tvingades lämna hemma. Nu på eftermiddagen efter sömn och värkmedicin är det redan mycket bättre. Jag brukar inte ha längre än 2 dagar så imorgon är jag nog på fötter igen.

Länge sedan jag ojat mig över mitt hår här men alltså nu kände jag bara att jo, idag är dagen då det skall ojas över håret. Jag har ärligt talat inte gjort något åt mitt hår på över 1år. Varken klippt det eller färgat det. Nu är det min riktiga hårfärg med ljusare i topparna från tidigare blekningar. Som ni kanske förstår är mitt hår ett enda kaos av ojämna och nötta toppar. Min glömska och lathet har som hindrat mig från att göra något. MEN det vad jag tänkt göra nu i ett halvårs tid är att klippa av det igen och färga det ljusare, inte vitt som jag hade tidigare men lite naturligt sommarljust hår vill jag nog ha. Ska boka en frissatid och fråga vad de tycker. Har presentkort till Moy. Hair salon, har hört mycket bra om det så dit skall jag gå. Någon som varit dit?

Jag kollade igenom min blogg och hittade bilder från flera år sedan då jag klippte en ljus halvkort bob. Jag älskade det då och jag älskar det fortfarande. Sedan så saknar jag sommar, speciellt denna sommar.


SOMMAREN 2012

 Jag minns hur mycket jag älskade mina brillor eller det gör jag ännu men de har gått sönder. Jag hade sagt att jag köper sådana glasögon ifall jag klipper håret och som ni ser så höll jag mitt löfte. Så 90 % av bilderna är jag och brillorna :D
 Min födelsedag i Juli 2012.
 Om jag inte minns fel så tror jag vi just hade kommit hem från strampen här.
 Midsommar 2012. Bästa midsommaren med bästa vädret! 
 Cool brud. 
 Kalas hos mia & markus. 
 Kramkalas med Jenny i vår gamla lägenhet på skolhusgatan. 
 nyklippt!
 Vårpromenad.
 Här var mitt hår som ljusast. Gräsmattehäng med Mia! 

 Webcamselfie. 
 En av min och Jennys vinkvällar. De var många denna sommar. ÅH vi hade så kul!
 Juthbacka marknad.
 Kalas i Esbo!
 Utfärd till Fäboda i Jakobstad. 
Vårbild utanför vår gamla lägenhet.

Sommar snälla kom fort i år! Jag känner att jag behöver fräknar, ljust kort hår och shorts NU! 

Inga kommentarer: