torsdag 8 september 2011

Tjena mittbena!

För mittbena, det har jag verkligen! Det är väldigt tacksamt då man har ner håret, men direkt jag vill sätta upp det så vill det bli en glipa där uppe vid benan. dumt tycker jag, tänk vad lätt det skulle vara att bara slänga upp håret i en snygg hästsvans?

En som jobbade på vårat hotell i Alanya, hälsade på mig varje morgon med det inte alls töntiga uttrycket "tjena mittbena" (troligen enda han kunde på svenska) men det passade ju på mig iallafall!

Nå men iallafall, senaste dagarna har jag shoppat upp hälften av mina pengar på behövliga vinterkläder, jag har festat loss på ollistisdagen, jag har legat hemma i soffan och tyckt synd om mig själv, jag har haft whiskyröst i 2 dagar, och jag har shoppat igen. (och så ytterst lite skola där emellan).

Och, påtal om hår så ringde jag just och beställde frissatid (vet inte när jag senast varit till frissan). Nu skall det klippas och färgas, och jag har även planer på att färga bryn och fransar. Igår sa mitt hår emot, det blev så torrt och risigt (troligen pågrund av hårspray som jag nästan aldrig använder annars och krabbis) så jag fick det inte ens igenom borstat med en utredningsborste? Så idag steg jag upp typ halv 8 på morgonen och la i lite inpackning som fick vara i håret i ungefär 2 timmar! Nu hoppas jag att det mår bättre.

Dagens konstateranden:

- Det är inte smart att fara ut och festa när man är förkyld med ursäkten "ääh fisushot är bästa medicinen"... jovisst och rösten försvinner i samma veva.

- Jag har blivit fixerad av nagellack igen.

- Jag känner ett sådant otroligt behov av att köpa skor så det är riktigt hemskt....

- Måste spara pengar nu...seriöst sofia!

- Skall på studiebesök idag...till stormossen?!? som socionomstuderande?!! Snälla skona mig... jag hatar verkligen det stället, enda häftiga där är att man möjligtvis kan skymta en örn som seglar kring alla måsar i hopp om att hitta nåt gott skräp att glufsa i sig. Mår alltid illa efter att ha varit där och känner mig jätte äcklig och smutsig. (alltså det är en avfallscentral jag talar om)

- Nu skall jag aktivera mig, typ... lacka naglarna ;D

Inga kommentarer: