torsdag 15 september 2011

Dagens ogillar lista!

Hata är ett starkt ord, men just nu har jag en hel lista med saker som jag verkligen ogillar starkt!

1. Finska
Ogillar inte själva språket eller människorna som talar det, utan det faktum att jag troligen aldrig kommer att lära mig tala språket fastän jag bott i Finland hela mitt liv. Orättvist att vissa har så lätt att lära sig och andra så otroligt svårt. Nu såhär vid midnatt så har jag kämpat med finskaläxan i 3 timmar och är äntligen klar. Perkele......

2. Läkemedelslära
Jag är socionomstuderande och tydligen måste man också ha kurs i läkemedel....vilket med andra ord betyder matematik...ekvationer...doseringar...omvandlingar... Kiddin me?

3. Klippa håret
Sorgen över att mitt hår är kortare blandat med glädjen över att det inte längre trillar av när jag borstar det......"It comes and goes, I would not trust it" som Joey i friends skulle ha sagt. Seriöst, just nu vill jag bara gråta?! Inte för att det är fult, men för att jag sparade och sparade så länge, och fick äntligen de hår jag ville ha... och nu när det inte alls blont långt svall mera utan halvlångt tråkig svenssonfrilla. buäh ( Jo jag vet att jag överdriver ;) )

4. Blåskatarr
Tror seriöst denna punkt inte behöver nån förklaring alls... alla kvinnor vet precis varför detta ligger på min hat-lista! DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ BORT!

5. Att jag inte är rik
Hur jävla bra skulle de inte vara om jag fick bo i en lyxig lägenhet, ha en walking closet, ( och förstås en för bara skor) och få äta entrecote och liknande lyxigheter sådär varannan dag?

Haha, okej sista punkten kanske inte var så seriös, men iallafall ;D

Inga kommentarer: